Živim samo ovaj sadašnji trenutak, jer sve ostalo ili je već prošlo ili je neizvesno hoće li doći.
Ja se samo nadam da će nekom konačno dopreti do malog mozga da je formalno obrazovanje propala stvar i da treba što pre početi sa usmerenim obrazovanjem u OŠ. Sviđa mi se što sam pročitao u jednom broju sveta kompjutera da se na časovima inforatike uči još nešto osim igranja igrica. Mislim da u 5 ili 6 razredu sad počinju da uče osnove web dizajna.
Živim samo ovaj sadašnji trenutak, jer sve ostalo ili je već prošlo ili je neizvesno hoće li doći.
deca treba što više da uče, naravno ne u obliku koji im je omogućen decenijama unazad...nego treba gradivo prilagoditi... a što mislim da treba što više da uče?
pa zato što najviše nauče do 25. godine života, sve ostalo je puko usmeravanje i stručnost.
širina znanja je, po meni, neophodna...a ko želi samo stručnjake - već ih ima. ima mnogo usko ograničenih ljudi koji ne znaju mnogo osim svoje struke.
где си пошла с крмељиве очи
Slažem se ja da deca treba da uče ali nastava treba da bude prilagođena njihovom uzrastu, i naravno da uče nešto što će im koristiti u daljem životu, a ne da im u glavu tovare na hiljade nekorisnih informacija. Ajd sad ja možda i preterujem ali davno je prošlo vreme kada je dobar savet bio "idi u školu, budi dobar đak da možeš da nađeš dobar posao" u današnje vreme se tako samo stvara sirotinja. Ja bih to rekao ovako: Idi u školu budi dobar đak i nauči kako se pravi novac. Nemoj da radiš za novac, neka novac radi za tebe.
Živim samo ovaj sadašnji trenutak, jer sve ostalo ili je već prošlo ili je neizvesno hoće li doći.
Osnovna skola se tako i zove jer u njoj dobijaju ono osnovno sto im je potrebno,ne znam gde to uce i u kojem sistemu obrazovanja kako se pravi novac.A ipak je ta recenica za koju si rekao da ne vazi i te kako vazna.Biti dobar djak znaci razvijati kod sebe zelju da citas,siris vidike,otkrivas sferu interesovanja,pronalazis ono sto ce ti omoguciti da iskazes svoje sposobnosti,otkrijes svoje talente,na kraju krajeva da budes uspesan u onome sto radis.A drugo je pitanje da li ces zaraditi i veliki novac.Kukamo na nase obrazovanje,tvrdimo da nije nikakvo,ali znam da su se moji rodjaci odselili u SAd i da su imali klinca u sedmom razredu.posebno ih je brinulo kako ce se uklopiti sa skolom i bili su prezadovoljni,njihov mali je za one tamo bio genijalac po znanju,cudio se kakve gluposti resavaju na nekim vaznim testovima, apojedine stvari iz opsteg poznavanja sveta,geografije,istorije da ne pominjem.
takva škola ne postoji, kreš. novac ili umeš ili ne umeš da zaradiš, ili umeš ili ne umeš da iskoristiš priliku, ili umeš ili ne umeš da se snađeš u datim životnim okolnostima.
ne slažem se da osobe koje idu u školu i koju traže to od svoje dece su osobe koje stvaraju sirotinju.
znanje je oduvek imalo moć i uvek će tako biti.
to - što su ovde u srbiji poremećene vrednosti već...najmanje 2 decenije, to ne zači da zarad toga treba da menjamo standarde. naša obrazovana deca, koja su otišla u beli svet, odlično su se adaptirala, tj. apsorbovala u ondašnja društva...skoro 100% po mojim saznanjima.
dakle, naša škola nije loša. loše su okolnosti u kojima živimo.
где си пошла с крмељиве очи
Koliko se secam nisam rekao da je nase obrazovanje lose nego samo da se puno zahteva od djaka. I da postoji skola u kojoj se uci kako se prave pare zove se zivotna skola i ne pohadja se u ucionicama i ne uci se iz knjiga. Na to se odnosi moja izjava idi u školu budi dobar đak i nauči kako se pravi novac.
Živim samo ovaj sadašnji trenutak, jer sve ostalo ili je već prošlo ili je neizvesno hoće li doći.
Мислим да данашње школство све мање тражи од ђака.
Систематски се урушава образовни систем.
Како ико може да зна које ће информације коме требати у животу?
Основно образовање је баш то, основно, основ за даље и не може да се смањује градиво.
Прерано је у основној школи усмеравати децу, ограничавати им број предмета.
Ево, мој син је тек у седмом заиста заволео физику.
У шестом је имао тројку.
А сада жели да студира баш то.
Деца су то, и нико нема право да им ускраћује могућност да сами одлуче о својој будућности.
А оваквим системом се чини баш то.
И ко би преузео одговорност да неко дете од малена усмери, индоктринира, ускрати за знање?
Не развијају се сва деца подједнако.
Нека своје праве потенцијале покажу тек у средњој а неки чак на факултету, док неко дете још са пет година зна шта ће бити кад порасте.
Зато је важно да основно образовање буде свеобухватно, да осим примарних даје и знања из опште културе.
Да деца уче све и имају могућност избора кад сама то одлуче.
А што се тиче тешких торби, о томе се причало кад сам ја полазила у школу и мојој кичми баш ништа не фали.
Што се тиче обимног градива, ја ни не видим кад мој син учи, не знам ни да ли учи читав сат дневно а одличан је ђак.
Листам његове књиге и туга је колико су штуре и препуне сличица уместо информација.
Моје школске књиге су биле преобимне, али, из тог мора информација које сам трпала у себе, остале су оне најважније.
Сад су у књигама само најважније, а деца од тога не запамте ништа.
Довољно је да кажем да се многа предавања завршавају реченицом – више информација потражите на интернету.
Или – за следећи час припремите презентацију (у Power Point програму) Римског царства.
Срећа, па математику и српски нису дирали, мислим, нису смањили градиво.
Ето, то ја мислим.
Знам да би деца постигла све и да је градиво три пута обимније и да опет имају времена за фејс и игрице.
Мудрост се састоји у томе да се баци у море што мањи део товара да би брод пловио лако.
Eh Queeni na ovaj tvoj post je teško dati neki odgovarajući odgovor. Činjenica jeste da sam ja mrzeo i mrzim formalno obrazovanje iz prostog razloga što su nastavnici u velikoj većini slučajeva nesposobni da zainteresuju decu i da im pojasne gradivo. Pored toga jako je redak slučaj da nastavnik ima razumevanja za slabije đake iako je gradivo u većini slučajeva neshvatljivo čak i roditeljima te dece. Ne shvatam zašto bi deca u osnovnoj školi trebalo da znaju da računaju nepoznate ili čak da vade koren iz tog i tog broja ili iz biologije da uče anatomiju tela i da seciraju žabe. Na kraju krajeva moram da spomenem i istoriju. Koji je vrag potrebno deci da uče o praistoriji, rimskom carstvu itd. u osnovnoj školi? Fiziku i hemiju sad neću da spominjem jer sam napisao u jednom od ranijih postova šta mislim o tim predmetima sa sve muzičkim i likovnim obrazovanjem.
Živim samo ovaj sadašnji trenutak, jer sve ostalo ili je već prošlo ili je neizvesno hoće li doći.
Али шта да уче онда?
Мудрост се састоји у томе да се баци у море што мањи део товара да би брод пловио лако.
Kao što sam rekao ranije treba da uče nešto što je prilagođeno njihovom uzrastu i pre svega ono što će primenjivati u životu posle škole. U suštini osnovne stvari. Sprdamo se sa zapadnim školstvom i njihovim testovima, ali to što oni uče je bar primenjivo van škole, a kod nas pak uče neke stvari koje im posle završenog školovanja 99% neće biti potrebne.
P.S. Ne želim da me pogrešno svatiš, ne dižem ja zapad u nebo nego želim samo da mi stanemo na svoje noge nismo mi ništa gori od njih samo nam je obrazovanje u banani.
Živim samo ovaj sadašnji trenutak, jer sve ostalo ili je već prošlo ili je neizvesno hoće li doći.
Верујем да ниси скоро отворио књиге основаца.
Математика и српски нису мењани, истина, остало су углавном сличице.
Дају се само опште информације које су део опште културе.
Док смо рецимо ми некад из географије препбројавали овце и памтили тоне руда у готово свим земљама света, данас тога више нема.
Дају само опште ствари о некој земљи и понеку занимљивост.
Мислим да систем није лош, али има доста лоших професора.
Неки нису мотивисани а неки не умеју да своје знање пренесу деци.
Што се тиче запада, у државним школама јесте тако, док је у приватним малко другачија ситуација.
ПА ко има да плати, и дете ће имати бољи основ за даље.
Код нас тога, на срећу, још увек нема у великој мери.
И да додам... Није битно знање које се примењује само у послу.
За мој тренутни посао није потребно скоро па никакво.
Ал некако ми се не би свидело да не знам све оно што ми тренутно "не треба".
Наша деца имају избор.
Могу да уче или не.
И то је оно што ми се свиђа.
Имају могућност да изаберу касније.
Нису од почетка ускраћена за знање.
Е сад, што се тиче математике, може се рећи да јесте често тешка за неку децу.
Као и ова наша несретна и дозлабога компликована граматика.
Али и то би се дало решити уз добре професоре.
Деца су као сунђери, упијају све и памте све само кад им се лепо објасни.
Мудрост се састоји у томе да се баци у море што мањи део товара да би брод пловио лако.
Evo da vam kažem šta se radi u osmom razredu, iz ugla učenika.
Muzičko: Kompozitori iz srednjeg veka i malo kasnije, Šopen, Mocart, itd. Naučiti njihovu detaljnu biografiju, sva njihova dela.. Ponekad se pusti neka pesma i treba je prepoznati..
Likovno: Crtanje gluposti, zamišljenih situacija, podsticanje netalentovanih učenika da crtaju na silu, dizanje u nebo učenika koji imaju talenta.
Engleski: Tu je sve okej, u današnje vreme neophodan predmet.
Francuski: Potpuno nepotreban predmet, uči se malo o Parizu, ponekad neka pesmica, malo gramatike..
Fizika: Apsolutno nepotreban predmet za osnovno obrazovanje, osim ako učenik nije posebno talentovan. Uče se stvari koje roditelji ne umeju da objasne detetu, mnogo brojeva i simbola, za dečji mozak haos. (90% učenika mrzi ovaj predmet iz dna duše, garantujem)
Hemija: Ono što se uči je nepotrebno, tipa jedinjenja i tako neke stvari C-C-C-C-C-O npr, šta god to bilo ali ostalo mi je u sećanju, dok se potrebne stvari vezane za kuću npr koje supstance ne treba nikako kombinovati, šta je otrovno, sva teorija uostalom ne uči uopšte.
Biologija: I dalje se zastupa Darvinova teorija na blaži način, sakupljanje herbarijuma (ok) insektarijuma ( ), seciranje žabe, detaljna anatomija i procesi u telu. Ništa konkretno primenljivo se ne uči.
Istorija: Masa podataka iz celog sveta od postanka sveta do danas. Mnoštvo nepotrebnih informacija, uglavnom se sve uči napamet, i ništa se ne pamti.
Geografija: Karte sveta i gotovo svake zemlje sveta, razne informacije o gradovima Nemačke, Francuske, UK, USA, dok se o Srbiji i njenim geo bogatstvima i lepotama pirča površno..
Fizičko: Uglavnom fudbal, košarka, bez ikakvog programa i razumevanja nastavnika..
Matematika: Mnoogo složenih operacija i formula, koje će trebati u životu svega 3% učenika, i to onima koji se za to specijalizuju u takvim odeljenjima..
Itd, itd..
- Zašto nosiš taj glupavi zečji kostim?
- A zašto ti nosiš taj ljudski kostim?
po ovome sve treba izbaciti sem engleskog..
- Zašto nosiš taj glupavi zečji kostim?
- A zašto ti nosiš taj ljudski kostim?