ne može fundamentalna naukla da bude izborni predmet, pogotovo što se uči samo dve godine, na primer hemija...moje je mišljenje da treba detaljnije obrađivati lekcije, tj. pojmove, više vremena posvetiti laboratorijskim vežbama i samim tim smanjiti obimnost gradiva....to bi deci bilo zanimljivije sigurno, nego im predavati lekcije iz hemijskih reakcija samo pomoću table i krede.
где си пошла с крмељиве очи
Da, može i tako, ali i dalje stojim da ne treba terati silom nekoga da nešto razume ako mu ne ide..
- Zašto nosiš taj glupavi zečji kostim?
- A zašto ti nosiš taj ljudski kostim?
sad nisam raspolozena da ti objasanjavam,ali i to ti treba..ono sto ti se sada cini nepotrebnim i sto mislis da si vec zaboravio stoji zabelezeno u nekom delu tvog mozga,to se zove odlozeno pamcenje,cini osnovu tvog obrazovanja koju ces primenjivati cesce nego sto mislis.program za osnovnu skollu ne moze se praviti za svakog pojedinacno vec za celokupnu populaciju i moramo malo vise poverenja imati u ljude koji prave taj program,oni su ipak strucni.
pa kako ne treba, marko? na primer, ti voliš književnost...misliš li da svako voli da čita i da ulazi u analize likova i slično? ne voli, ali je nateran da to radi...ali, ti to ne primećuješ jer to tebi ide lako.
i škola i jeste škola jer te ipak na neki način ''tera'' da radiš...jer u životu ćeš ipak najčešće da radiš neke stvari koje nisu baš ono što voliš najviše, nego ćeš da se ''teraš'' da ih radiš...a trening za to se ipak stiče u školi.
naravno, ako se teži idealnom da se uvek radi ono što se želi velikim elanom - to je nedostižna varijanta....znaš i sam.
где си пошла с крмељиве очи
Ovde se potpuno slažem, savršena podloga za potpuno raslojavanje unutar društva u odnosu na stepen znanja deteta
Zašto nekoga terati da uči, ako ne želi i ako njegovi roditelji ne smatraju da mu je to neophodno ?
Nema potrebe, samo neka ne kuka za 20 godina, zašto mu je u životu obavezan predmet motika ili lopata kada se radi na njivi ili kada se izvode građevinski radovi
Onda neka pita roditelje, zašto mu je tako kako mu je i sve je savršeno
Homo homini lupus est.
The others have failed - Learn from them but do not follow
Samo bih se malko nadovezala na pricin post vezan za boldovan deo.
Upravo se tako radi u Kanadi, kako u osnovnim tako i u srednjim skolama.
Naime imaju 3 glavna predmeta koja se provlace do.. recimo 10-og razreda i to su: matematika, engleski i science ( u science su objedinjeni hemija, fizika, biologija) a ostale predmete deca sama biraju.
Akcenat je bas na tom predmetu (science) gde je program takav da se jedna oblast iz fizike/hemije ili biologije obradi do sitnih detalja i to ne samo suva teorija vec imaju i praktican deo nastave. Kroz razne eksperimente, projekte deca (u grupi ili individualno, zavisi kako ih profesor rasporedi) primenjuju teorijsko znanje koje su pre toga stekli. Na kraju imaju zavrsni projekat gde dobiju konkretnu temu, napisu o njoj seminarski rad i ako tema dozvoljava odrade i manji eksperiment koji su sami osmislili da bi celu temu uoblicili.
Naravno, sto su razredi nizi i obim gradiva je manji ali iz godine u godinu sadrzaj se prosiruje tako da deca (pa i ona koja bas nisu ljubitelji tog i tog predmeta) ako nista, bar ono osnovno zapamte i znaju.
U pocetku mi se cinilo da je to malo gradiva koje prelaze i uce ali nije. Dosta toga oni predju i nauce... i sto je najvaznije od svega i zapamte/nauce.
I am good but I'm not an angel.
I do sins but I am not a devil.
e da, što reče rumenka....tamo je pomor žaba kad krene seciranje istih
где си пошла с крмељиве очи
Procitao sam komentare i djaka i profesora. Sticem potvrdu onoga sto sam sam uocio. Skolstvo nesavrseno, ne pruza deci osnovno obrazovanje. Deca sticu otpor, posebno ove mlade generacije. Profesori brane svoj stav, s pravom jer su prosli i skolu i dobar deo zivota. Sada te dve stvari treba sjediniti. Problem skolovanja ne zavisi samo od drustva vec i od pojedinca. Dobro je primetila pricalica. Marku je verovatno neko nestrucan, neupucan, bezvoiljan i protivan predavao Fiziku, kamen temeljac svih prirodnih nauka. Mere bi rado znao sve o kompjuteru ali nerado bi ucio osnovne prirodne zakone. Klasican primer zidanja kuce bez temelja.
Sve sto kazem potpisujem
vecina profesora je izgubilo zivce da zainteresuje decu i da se posveti poslu kada su vecina dece nevaspitana i ma koliko se trudio dzaba mu kada kada se ni roditelji nisu potrudili u svom ''roditeljskom poslu''
Ne znam kako to izgleda kada dete polazi u skolu jer smo mi taj deo preskocili ...
Deca kroz celo skolovanje imaju ukupno 8 predmeta (odmah se ogradjujem da ne znam koliko imaju od 1-4 razreda / sigurno manje).
E da, ovaj momenata sam zaboravila. Mislim da u nekom 4. razredu pocinju da uce francuski jezik, tako da na ona 3 obavezna predmeta se dodaje i francuski jezik. Cistom matematikom oni biraju ostala 4 predmeta.
I am good but I'm not an angel.
I do sins but I am not a devil.
Ех, заборавио си родитеље.
Како објаснити да у истом одељењу половина воли школу, радо учи а половина не?
Две врло бистре девојчице су пале годину. Седми разред.
И то не да имају 3-4 јединице, већ све. И музичко и ликовно и физичко.
И то у одељењу које је друго по успеху у школи.
Да кривимо систем?
Како то да поједина деца не мрзе неки предмет иако је професор па... малко на своју руку?
Како то да траже помоћ, истражују на нету, упркос нестручном предавању а друга се препусте и кажу – профан је лош?
И то деца која се међусобно друже?
Систем је такав какав је.
Професори такође.
Не можемо тренутно да бирамо, једино да се на неки начин боримо за будуће нараштаје да се све побољша.
Али је важно да уместо што пред децом критикујемо, да им дамо мотив.
И да их научимо да се снађу сами.
На тај начин им највише помажемо.
А онда и није много важно какав је систем, зар не?
Мудрост се састоји у томе да се баци у море што мањи део товара да би брод пловио лако.
Uzroci su kompleksni. Pocev od stanja u drustvu pa onda od obrazovanja samih roditelja.
Moje profesorsko iskustvo ovde u Ceskoj je skandalozno. Djacia je dozvoljeno da za vreme casa jedu i piju, srcu i bljuju. Umalo se nisam frapirao kad sam prvi put usao u razred i jedan izvadi flasu vode i nategnu je. Pogledam malo bolje po klupama, svi imaju neke flasice i zamotuljke hrane. Ja nisam pojma imao da im je to dozvoljeno i naredio sam da se sve skloni sa klupa. Neki poslusali, neki ne a meni doslo da ih bijem. Tada se ukljuci jedno pametno devojce i rece mi da je njima to dozvoljeno da imaju na casovima.
Naravno da sam reagovao kod direktorice (i vlasnice skole) ali sam dobio objasnjenje da je to u Ceskoj normalna pojava.
Sve sto kazem potpisujem
Аух, морала бих да узмем сведочанство да пребројим обавезне предмете.
Ал мислим да ћу се сетити свих.
Српски, енглески, француски (или немачки или руски зависно од школе), математика, физика, хемија, историја, биологија, географија, музичко, физичко, ликовно, општетехничко и информатичко образовање.
Затим, ту су неке спортске гране, у ствари такмичења где сви имају петице.
И приде, два изборна предмета.
Ваљда...
Ал, као што рекох, не знам да ли учи сат дневно, књиге и свеске су у хаосу а одличан је.
А што се тиче тог канадског система, знам да би наша деца листом изабрала најлакше.
Мудрост се састоји у томе да се баци у море што мањи део товара да би брод пловио лако.
i kod nas je sve više studenata koji sa kafom i sendvičom dolaze na predavanja i vežbe...nigde nije napisano da je to zabranjeno, ali ni da je dozvoljeno....ali bih se kao kreten osećala ako bih im zabranila da piju kafu
ali, to ne znači da su neefikasni, zaista...to nema zaista veze s njihovim znanjem.
где си пошла с крмељиве очи
Мудрост се састоји у томе да се баци у море што мањи део товара да би брод пловио лако.
Na studije ipak idu oni koji su se dobrovoljno upisali i naravno da nece pijenjem kafe remetiti predavanja. Tu bih mozda i bio tolerantniji. Ali u Osnovnoj i srednjoj skoli ipak to ne bih dozvolio. Deca strasno zloupotrebljavaju tu slobodu. Pogotovu ovi srednjoskolci koji misle da su vec odrasli ljudi.
Sve sto kazem potpisujem